"Duna-parti csónakházban"

"DUNA PARTI CSÓNAKHÁZBAN"

 

A sláger az 1900-as évek idilljét idézi, miközben a Duna közelsége már a római kortól nagy jelentőséggel bírt. Nem volt ez másként az új korban sem, hiszen a reformkor szellemének megfelelően, gróf Széchenyi István kezdeményezésére Óbudán épült fel Magyarország legjelentősebb hajógyára.

Az Óbudai Múzeum ide vonatkozó kiállítás segít a következő kérdések megválaszolásában:

Az Óbudai Hajógyárban  ……………-ben kezdődött a hajógyártás. 

Az első itt gyártott hajót ………………….. ról nevezték el. 

A 19-20. század fordulóján már …………………. munkást foglalkoztattak. 

150 év alatt ……………… úszóművet építettek a gyárban. 

Az utolsó itt gyártott hajót 1988-ban bocsátották vízre. Ezt a hajót ………………………………………….. ről nevezték el.

 

A múzeumban két hajó modellje is megtekinthető. Készítsetek rajzot ezekről a hajókról, természetesen a hajó nevének feltüntetésével!

 

Bármilyen technikával (papír, fa, lisztgyurma, agyag, stb.) készítsetek kisebb úszójármű (tutaj, vitorlás, hadihajó, stb) modellt, így Ti is hajóépítővé válhattok! Műveiteket úgy alkossátok meg, hogy azok hossza ne haladja meg a 15 cm-t!

 

A következő kérdésre az Óbudai Könyvtárban találjátok meg a választ.

„Az Óbudai Hajógyár és a Dunahajózás a múlt századbeli sajtó tükrében”  című, 1966-ban megjelent könyv 38-48. oldalán megtudjátok, hogy milyen műhelyekben dolgoztak a hajó gyártók.
Gyűjtsétek ki ezeknek a műhelyeknek az elnevezéseit, próbáljátok megfejteni, hogy ezekben milyen munkatevékenységek folytak!